Vinalopejant!

No se si per feina o per obligació (en realitat una cosa porta a l’altra) enguany de setembre a juny viuré a la comarca del Vinalopó Mitjà i, més concretament, al terme (que no al poble) de Novelda.

El temps lliure que em deixe el treball al llarg d’aquest curs he decidit que vaig a dedicar-lo a “vinalopejar”. Tractaré de definir aquesta expressió que evidentment m’acabe d’inventar (ja ho vaig fer amb la paraula equicaòtic a aquest post això d’nventar paraules).

Vinalopejar és un verb? …no exactament. Aquesta paraula s’ha d’entendre com una espècie d’immersió socio-geogràfica al llarg d’un temps concret al lloc al qual fa referència. I que collons és això?.
Consisteix en descobrir i/o gaudir d’aquelles aportacions gastronòmic-sensorials (esta no se si existeix tampoc) que t’aporta una temporada vital fora del teu entorn habitual.

Tenint en compte que estic a una zona plena de vinyes, i  molt propet del poble on destil·len la cassalla Tenis, estareu d’acord amb mi que l’experiència pot ser perillosa. Però faré un esforç i em sacrificaré perquè vinalopejar porta aquest tipus de handicaps ☺.

Fins ara he descobert algunes coses interessants com un hort ecològic per comprar la verdura al mateix bancal, una botigueta també d’aquest estil al poble d’Asp i una vinoteca a Novelda en la qual fan cates de vins i on s’han quedat el meu mail (tot i que jo no sóc de beure).

Després d’analitzar varies possibilitats m’ha instal·lat a una caseta de camp als afores del poble. Entre altres coses, puc encendre la llar per tal de calfar la casa, sentir com canten els galls de ben matí o plantar la meua pròpia verdura ecològica .

Però si he de destacar alguna cosa d’esta nova ubicació és que em permet gaudir dels xicotets detalls que, tal vegada per ser assequibles, molt sovint se’ns oblida el plaer que ens provoquen.

Detalls com passejar pel camp, llegir baix un arbre o simplement alçar el cap i gaudir de les estreles que, com em comentava l’altre dia una amiga, no en tots els llocs es poden vore!.

Per cert a Novelda va nàixer el gran matemàtic i marí Jorge Juan i, curiosament, cap dels dos instituts del poble porta el seu nom. Tindré que investigar també sobre açò. Ací vos deixe un link per si voleu saber més sobre ell.

Anuncis

Deixa un comentari

