Mini guia formenterenya

Açò és una espècie de mini-guia d’alguns racons d’un paradís que s’anomena Formentera. Com totes estes coses, supose que és qüestió de gustos, el meus van per ací:
  • Un plaer per a la vista:

Aquesta secció està formada pels racons de l’illa (a partir d’ara “sa illa”) que més m’agraden des del punt de vista visual, llocs on podries estar hores i hores mirant el mateix sense cansar-te. On descobreixes colors que únicament existeixen allí i no hi han substantius que puguen definir-los amb lleialtat.

  • Cala En Bàster: Com si fos una piscina a la mar (sempre que la mar estiga tranquil·la). Has d‘anar per un camí que està només entrar al poble de San Ferran i deixant aquest poble a l’esquerre. A mi m’agrada també perquè la baixada és molt fàcil comparada amb altres cales d’aquest estil.
  • Es Caló des Morts: Molt més complicada la baixada però també paga la pena aquesta cala. Està més saturada que l’anterior i a més a més és menudeta. Moltes vegades no pots ni trobar puesto i has d’acabar a les roques però s’ha de vore precís. No et ficaré per on teniu que anar perquè és més fàcil que ho mireu al mapa (este lloc i tots el posteriors).
  • Camí de sa pujada. Açò és totalment opcional, ho dic perquè tal vegada ara a l’estiu fa massa calor per tal de fer aquest camí, però sense dubtes disfrutaries d’algunes de les millors vistes de sa illa.
  • Estany des peixos. Altra vista meravellosa de sa illa quan és fa de nit, pots millorar-la demanant un gintònic al café de l’estany.
  • Far de La Mola. M’agrada vore el mar des d’eixe far, és més alt que l’altre i a més està menys saturat, l’altre també cal visitar-lo quan es fa de nit. Si estas a la mola(hi ha mercadet dimecres i diumenge), al baixar hi ha un mirador des del qual pots vore tota sa illa, també està molt be en fer-se de nit (ja hauràs comprovat que a mi , en realitat, no m’agrada Fromentera…m’agrada que es faça de nit!).

Segurament estic deixant-me moltes vistes però vaig a canviar de secció o no acabaré aquesta espècie de mini-guia.

  • Un plaer per al paladar:

Aquesta secció va sobre els garitos que més m’agraden per  menjar:

  • Can Forn: Si tinguera que destacar qualsevol bar/restaurant que he provat a sa illa no dubtaria a recomanar-te aquest. Fan menjar pagès i autòcton. Està en San Ferran i supose que a l’agost tindràs que reservar et deixe el tf 971328155. Molt bona relació qualitat preu!
  • Ja que estem a San Ferran també està molt bona la pizzeria Macondo no tinc el telèfon però tampoc reserven aixi que no et fa falta.
  • Al poble de San Francesc ( tots els pobles són sants en sa illa) està un restaurant del qual m’han parlat molt bé però que jo he anat mai, es diu Ca Na Pepa i el tf és 971321091. Si vas em fas una crítica gastronòmica!
  • Tampoc conec, però m’han parlat bé d’un que es diu “Pequeña Isla” i que està a al Pilar de la Mola, també de menjar típic de sa illa.
  • Si voleu fer-vos un homenatge heu de provar la caldereta de llagosta, jo l’ha tastat a dos restaurants:
    • Es Molí de la Sal Situat a l’entrada de la platja de ses illetes i uns dels restaurants de més nivell de sa illa (ens va costar 100 euros per cap)
    • Can Rafaelet Aquest està a Es Caló de San Agustí, també té molt bones vistes i és un poquet més barat (97 euros,jej,e). De totes maneres, si penseu fer alguna d’aquestes calderetes cal demanar per a menys persones que sempre sobra.


  • Un plaer per als sentits: 

En aquesta secció enumeraré coses que m’agraden fer allí

  • Anar a Sa Fonda Pepe per la nit i seure a les cadires del carrer o en la plaça del poble a mirar la penya que passa.
  • Anar a la llacuna d’espalmador i untar-me de fang.
  • Prendre el sol en pilotes en qualsevol platja tranquil·la.
  • Perdrem pels camis i caminals  amb cotxe moto bici o a peu i descobrir lugars.
  • Fer-me mojitos als xiringuitos.
  • Llegir a la platja a poqueta nit (s’hora baixa diuen els balears).
  • Vore com s’amaga el sol a es cap de barbaria.
  • Imaginar com seria la meua vida al llarg de l’hivern si vaig a l’institut d’allí (tu tens un centre de salut també).

Mentres vaig redactant està entrant-me enveja, crec que tindré que tornar al setembre.

M’ha deixat moltes coses però supose que també tu descobriràs moltes que jo no conec. Si vols entre els dos podem fer una guia seria.

Bon viatge doctora!

Anuncis

Una resposta to “Mini guia formenterenya”

  1. Hola Juan! M’ha encantat el que dius sobre Far de la Mola i tot l’apartat de plaer per als sentits … sembla que et coneixes “sa illa” com la palma de la mà.

Deixa un comentari

