Tot te un preu?

L’altre dia l’amic Roger (mig marmolant-me) em va dir que aquest bloc no en té de matemàtiques i no li faltava raó.

Així que comence la secció matemàtica amb l’enllaç a la notícia que ahir dia 3 d’octubre publicava EL PAIS amb el títol “El genio, el hombre, el enigma“.

No se si coneixeu al matemàtic rus Grigori Perelman però ami, personalment, em sembla tot un personatge. Jo ahir no vaig comprar el diari però un amic que estava llegint l’article em va trucar per telèfon per a dirme que s’havia enrecordat de mi (no se massa bé com prendrem aço…).

Altre gran amic meu em va confessar fa unes setmanes que li van oferir un milió d’euros per l’empresa que ha creat ell mateix. La resposta del meu amic m’encanta : “Mi empresa es lo único que me da alegrias, lo único que me hace llorar y precisamente por eso no está en venta”.  Jo crec que això  és molt més que una resposta, és  una filosofia de vida. Primer van els sentiments i tot lo altre és secundari. Jo estic ben orgullós dell !

Aclariment: La foto és del matemàtic rus i no del meu amic

Anuncis

2 Respostes to “Tot te un preu?”

  1. No li falta raó al teu amigo…
    per a quan una medalla Fields Juan?
    ja et vaig dir que el futur són els números cosins…

  2. Em fa l’efecte que, pel que deia el diari, el problema de Perelman, no és l’idealisme. És més aviat alguna mena d’enfermetat mental. Tampoc és tan estrany: són de sobres conegudes les habituals entrades i sortides del psiquiàtric de Cantor.

    El repte (que segons deien fa poc era el que volia afrontar Perelman) continua sent la conjectura de Riemann.

Deixa un comentari

